4 Haziran 2014 Çarşamba

Kutup Yıldızı Vega mı Capella mı olacak?

           Merhaba... Bugünkü enteresan konum karşılaştığım bir gariplikle ilgili olacak. World Wide Telescope isminde bir platform var severek kullanıyorum normalde. Ama bugün çok enteresan bir keşif yaptım. WWT'nin özelliklerini karıştırırken (açıkçası ilk niyetim takım yıldız şekillerini vurgulayan kırmızı çizgileri kaldırmaktı) ''presesion chart'' özelliğini gördüm tıkladım. Ve ortaya beni ziyadesiyle şaşırtan şu manzara çıktı →

           Bu fotoğraf üzerinden anlatacaklarım daha anlaşılır olacaktır. Görüntü üzerinde gördüğünüz büyük yuvarlak çizgi güya dünyanın presesyon hareketi sırasında gökte çizdiği varsayılan yörüngeyMİŞ. Şimdi gelelim işi bozan duruma... Ben şimdiye kadar her kaynakta (buna ciddi astronomi araştırmalarının olduğu kaynaklar da dahil) presesyon hareketi sonucunda günümüzde bizim kutup yıldızımız olan ''Polaris'''in 12.000 yıl sonra makamını Vega yıldızına devredeceği yazılıdır. Ama buradaki yörüngeye göre yaklaşık 10.000 yıl sonra Auriga (Arabacı) takımyıldızının en parlak yıldızı ''Capella'' kutup yıldızı olmaya en yakın aday gibi görünüyor! Burada bir yanlışlık var ama ne bir türlü çözemedim. Bana sorarsanız kesinlikle world wide telescope'nin bu grafiğinde bir yanlışlık var :) Ya da o kadar kaynakta Vega'nın kutup yıldızı olması meselesinde bir yanlışlık var. Neyse bugünlük bununla yetinelim. İyi bakın kendinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder